Monday, May 23, 2011

Perjalanan...

Bismillahirrahmanirrahim..
In the name of ALLAH the Most Gracious the Most Merciful..


Meneruskan perjalanan di tempat yg terasa asing satu ketika dahulu.. kini tempat ini tidak lagi begitu asing. Hati ini telah belajar untuk menerima segala yang tertulis dalam perjalanan hidup.

Perjalanan di tempat ini diteruskan. Walaupun sesekali luka-luka lama di hati masih dapat dirasai, luka-luka itu telah mengajar diri ini dengan sesuatu yang sangat bererti. Mematangkan jiwa yang seringkali lalai,, mengingatkan hati yang seringkali alpa.

Perjalanan ini merupakan sesuatu yg telah tertulis. Di tulis oleh Pencipta kepada hamba Nya. Sesuatu yang indah hanya datang dari Nya,, sesuatu yg indah terselit dengan penuh hikmah..,

Walau apa pun pengakhiran jalan ini,, pasti ianya adalah yang terbaik untuk ana. perjalanan ini adalah satu pengembaraan.,,,... pengembaraan seorang insan mencari makna keinsafan... pengambaraan hati mencari definasi kekuatan,, pengembaraan jiwa mengajar erti kemaafan, pengembaraan hamba mencari Pencipta nya..

Semoga di dalam perjalanan hidup ini, hamba ini tidak tersesat dari jalan Mu... jalan y di sediakan oleh Mu untuk orang2 y bertaqwa... smoga perjalanan ini mendekatkan lagi jiwa2 yg lemah supaya tidak terlalai dari mengingati Mu..


Perjalanan Menuju Yang Abadi


3 comments:

  1. Kita bukan pemula, kita juga bukan penghujungnya, kita hanyalah penyambungnya. Maka, janganlah hentikan perjalanan ini.. Teruslah berjalan..

    ReplyDelete
  2. ye...btul.. truskan perjalanan...smga di akhir perjalanan itu akan terurai sesuatu y indah =)

    ReplyDelete
  3. wahhh.. best2..
    hebat aa abg is kte nie..
    nk gak aa wat entry laen kali camnie..
    wee~.. >_<

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...