Saturday, January 19, 2013

Hari Yang Malang...



Post pertama sejak aku naik sem.. Well,, i'm too busy.. busy menghabiskan masa... Untuk sem kali ni,, tak tahu lagi flow macam mana. Ada jugak classmate ckap "I'm fall in love with this sem"... !@#$$$#@!!!!!!! totally different from me... I'm only fall in love in holidays... that it and that all... fullstoppp.. 

Malam ni terasa nak lepas geram kejap.. well,, too much things happen to me today,,, and this is the right medium for me to throw all my hatred from heart...

Malam semalam adalah aku menaip sekeping dua mesej and jawab satu panggilan... tiba-tiba bangun pagi tadi,, handset aku tak boleh nak hidup pulak.. okayyy.. mungkin memang dah sampai masanya... 2tahun 11bulan bersama 5800,, masanya untuk kita membuat haluan masing-masing... aku mencari teman baru dan kau akan ke muzium...Salah timing betul telefon aku ni nak rosak... aku baru je habiskan duit sepanjang cuti... Apa boleh buat... 

Tengah hari tadi.,. bukak lah beberapa jaringan sosial.. tujuan asal nak inform akak handset rosak.. tup-tup ada pulakkk one unknown and unfamiliar humo sapien chat.. and guess what... makhluk yang sangat pelik ni talk rubbish to me and menuduh yang bukan-bukan.... last-last dia cakap salah orang.. okayy.. fine.. maybe dia memang tersalah... aku pun tak pernah kenal sapa dia kan... tak apa,, di maafkan..... aku bukan kisah sangat benda-benda macam ni... memang aku rasa aku sering kali di pandang serong... dah lali.... alah bisa tegar biasa. erkkk.

Satu benda yang aku rasa sangat-sangat nak marah hari ni,,, waktu aku berjalan dekat-dekat dengan pump minyak ke kaunter ,, adalah sorang pak cik chinese ni... dalam 40-an I guuess,, or maybe late 30,,melanggar aku dengan agak kuat.. terasa lagi sampai sekarang r kekuatan nye tu...takpe.. mungkin aku yang salah jalan or pakcik tu jalan tak tengok depan.. aku dengan rendah diri dan hormatnya pun senyum kat pakcik tu se-menawan yang mungkin dan meminta maaf walaupun aku tahu dia yg langgar.. manalah tawu kot2 pakcik ni ada anak amoi cun ke kan... boleh dia kenal kan kat aku.. Chinese uncle ni balas senyuman aku sedikit kelat dan meminta maaf lalu pergi tergesa-gesa macam orang tak tahan nak terkencing...Okay.. pakcik ni adahal kot nak cepat sangat... Biasalah.. masa tu kan emas... harga emas 1 gram mahal kowt sekrang..

then, aku pun terus lah berjalan.. tapi aku rasa macam ada something yang tak kene dengan seluar jeans aku yang di label skinny oleh budak-budak berdedikasi.. asal macam tak cukup ketat je seluar ni kat peha... pelik gak.. aku pun masukkanlah tangan aku ke poket seluar,...and...

damnnn..dompet aku dah takde... memang kurang ajar... aku baru je ameq wallet tu dari dalam kereta masuk kat poket aku.. mane pulak perginya.. then I realised... pakcik yang tadi terlanggar aku tu cara langgar dia lain macam je... mesti dia ambil dompet aku masa tu... aku tak nak lah buruk sangka kat orang.. memandangkan ada cctv kat situ,, I just request the workers to play it.. ..and.. right.. tak guna punya pakcikk/// time dia langgar aku tu tangan dia sempat tarik dompet dalam poket seluar aku...

Nak cari pakcik tu memang tak dapat lah.. dia dah bla dengan kereta... dah lah banyak duit dalam dompet tu,, around 5hundred or more...baru pergi cucuk kat bank.. maklumlah orang xberapa kaya macam aku dalam dompet memang beratus-ratus.. kalau kaya, dalam dompet xde duit. ada credit kad je

To that uncle.. seriously,, If you talk to me nicely thar you desperately need money.. I will give some that I have in  my pocket to you with smile in my face... kalau takde duit nak beli makan untuk anak bini,,, at least cakap lah jangan lah main curi camtu je. mintak sedekah lebih terhormat dan membanggakan tahu!!!

I'm really angry.. to that pakcik... and also to myself.. Apasal bodoh sangat aku tak perasan pak cik tu selup poket seluar aku....

orang kata hidup kene memaafkan... tapi sori lah pakcikk/// saya bukan seorang yang pemaaf... go on with what you're doing.. later on, you will face the consequences. hidup ini ada karma.... I will never ever ever forgive you.

somehow.. maybe hari ni tak berapa berpihak kepada aku.. tapi ada ke hari yang malang atau tak.. I don't believe it.. What I believe is everything happen has its own rerason.. maybe reason untuk kali ni ialah lebih berhati akan datang...


sedih tengok nilai murni yang semakin di ketepikan,,., 

sedih kerana ada segelintir orang yg tua tidak lagi boleh di jadikan teladan...

and./.

sedih sebab banyak duit ilang...waaaaaa!!!! 

 

3 comments:

  1. adoi.. jangan marah2.. nanti cepat tua.. haha.. sabar na is.. setiap yang berlaku ada hikmahnya.. ;)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...