Friday, October 15, 2010

Stanza Dari Hati..

Bismillahirrahmanirrahim.
In the name of Allah, the Most Gracious the Most Merciful.


Sejenak...
Aku merenung masa depan..

Terkadang jauh aku membawa diri menyelusuri jalan2 silam

Lama aku bermonolog mencari buah-buah fikiran
Hingga akhirnya aku tersedar........

SUDAH BEGITU JAUH PENTAS DUNIAWI INI KU RENTASI!!!

Ada begitu banyak tawa dan kegembiraan yang telah aku perolehi
Malah tidak kurang juga ada begitu banyak airmata dan duka yang kudapatkan

Terkadang aku tertawa-tawa bahagia dengan anugerahMu

Terkadang aku menangis teresak-esak dengan ujian-Mu
Hingga pernah aku begitu lelah dengan langkahku


Ada begitu banyak nikmatNya yang aku dapat

Ada begitu banyak rahmatNya yang aku dakap

Ada begitu banyak ranjau dan onak yang terhampar untukku

Baik yang terdahulu dan untuk masa hadapanku
Semuanya menjadi satu.....


Ingin mengeluh
tetapi aku terlalu
TAMAK membayangkan nikmat-nikmat-Nya yang kuperolehi
Ingin meminta
tetapi merasakan terlalu sedikit aku memberi pada-Nya

Ingin mengadu
tetapi mer
asakan terlalu manja hingga tidak betah diuji tuk kesekian kali
Ingin meratap
tetapi merasakan aku yang tidak pernah memiliki apa-apa..

lalu kesemua ini milikNya


Akhirnya..

hanya yang aku punya....sebuah tangisan penuh hiba di pinggiran rahmat-Nya
Sebuah tangisan tanpa bicara..tanpa suara..tanpa rintihan..
Aku hanya mampu menangis..menangis..dan menangis dalam sujudku...
Sujud yang tidak mahu ku angkat wajah ini,,,,
Biar Dia mengerti sendiri dari kedalaman hatiku..
Apa jua rasa dan luahan yang bersarang dalam hati..
Yang tidak bisa aku ungkapkan
dengan bicara kata
Hanya satu yang ku pohon.......

"Tuhan..........tolong jangan tinggalkan aku walaupun sesaat dan sekelip mata,

Kerna aku tidak mampu walau sesaat,
hidup tanpa cinta dan perhatianMu
,
Tidak mampu aku menempuh arus duniawi ini Ya Allah,
Tidak mampu aku bertahan dengan fatamorgana duniawi ini Ya Allah..
Tidak mampu aku kuat terus Ya Allah.
Andai Engkau tiada disisiku"

Disetiap kali aku memerlukan-Mu
Kulihat langitMu yang terbentang luas..
Dapat kurasakan selaut cintaMu yang meluas untukku
Dan aku pun merasa kuat kembali dalam langkahku




Berderai mata hati ku,
mendera semua harapan,
selaksa cintaku padanya,
ikatan suci romantika naungan-Mu..

Meski sejuta cinta menyapa,
masih cenderung ku pada nya,
Tuhan, satukan hati kami,
di bawah cinta Mu,
alirkan bahagia di redha Mu.

Ku tidurkan mimipi indah ini,
pada Mu yang menggenggam takdir,
kusandarkan harapan ku ini,
pada-Mu ya Illahi, ku simpan dalam rongga hati

Stanza Cinta


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...