Monday, January 21, 2013

Review I Miss You


Anyohaseyo peeps! Back to dramaland again.. Baru je berpeluang menghabiskan sebuah drama. Lepas ni aku akan berhenti kejap tengok drama-drama or apa-apa cerita yang panjang memandangkan aku akan mula sibuk dengan perkuliahan.

So kali ni aku akan buat review untuk drama yang baru je aku habiskan tadi. Bogosipda atau dalam english nya Missing You aka I Miss You, ditayangkan di siaran MBC menggantikan slot yang di tinggalkan Arang & The Magistrate.


I Miss You bergenre melodrama, atau ada yang mengklafikasikannya dalam "heavy drama". Drama ni berkisar mengenai seorang gadis berusia 15tahun, Lee Soo Yeon yang dipinggirkan di sekolah kerana dikatakan anak seorang pembunuh. Kerana status nya sebagai anak pembunuh, dia tidak mempunyai walau seorang sahabat. Ibu Soo Yeon juga seringkali bersikap kisar kerana tekanan emosi. Senang cakap, Soo-Yeon adalah seorang gadis yang menyedihkan.

Dalam pada itu, Han Jung- Woo, anak seorang ahli perniagaan telah tertarik dengan Soo-Yeon dan mereka menjalani cinta pertama mereka. Malangnya tidak berapa lama lepas tu, satu tragedi berlaku dan memisahkan Jung-Woo dan Soo-Yeon. Selepas 14tahun berlalu, Soo-Yeon yang selama ini dibawa ke Perancis kembali ke Seoul bersama dengan seorang lelaki, Hyun-Joon yang menyamar menjadi Harry Borrison. Plot berkembang apabila Harry sebenarnya mempunyai perancangan untuk membalas dendam kepada keluarga Wung-Joo atas apa yang berlaku 14tahun dahulu.

Lebih kurang macam tu lah cerita ni. Bagi aku cerita ni agak menarik dengan bayak persoalan-persoalan dan teka teki yang timbul. Permulaan cerita agak menarik, tetapi sedikit membosankan di beberapa episod pertengahan tetapi kembali menarik menuju penghujung. Mempunyai penceritaan yang kuat, just aku rasa kurang chemistry antara dua watak utama, Soo Yeon dan Jung-Woo ketika mereka di pertemukan kembali. Aku lagi menyukai watak Harry. Aku lagi suka kalau Harry yang bersama Soo Yeon,, because he deserve more. and in fact, Harry yang paling menderita antara semua.

Kalau korang tercari-cari cerita apa nak tengok untuk masa lapang korang tu, Missing You ni sangat di recommend. tapi jangan harapkan cerita ni banyak scene-scene yang sweet2 macam kebiasaan drama dari South Korea ye.. cerita ni beratmosphere menyedihkan dan lebih banyak memaparkan penderitaan dalaman watak.. 

satu ayat yang aku paling ingat dalam drama ni:

 "Aku menangis bukan kerana sedih,, tetapi kerana angin yang berhembus"



The words “Be well” seemed so sad
So tears are already welling up
They fill up in between my eyes
So I try to hide it with my hand

I heard you telling me to be happy
But when I said I couldn’t go on without you
You said this is all for me
And I really hated you

Tears are falling – drip drip drip
My smile is disappearing – more and more and more
Because you once lived in my heart that I called love
And you have left me

Rain is falling – drip drip drip
I wonder if the skies know how I feel
I cover my eyes so I won’t hurt more, so I won’t see you anymore

I’m still in the same spot
Because you might turn around and come back
I count the memories one, two, three
As I stand in this place alone









No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...