Sunday, November 28, 2010

Biarkan Hati Itu Menangis..

Bismillahirrahmanirrahim..
In the name of ALLAH the Most Gracious the Most Merciful..


Hujung minggu,,seharian ana di ulik buku yg membentangkan formula2 physics yg x berapa di fahami itu...Membelek-belek subjek yg pernah membuat ana menangis suatu ketika dulu..pernah dahulu ana berhasrat meninggalkan subjek ini..kerana ana mengetahui ana jauh lebih meminati proses imunisasi badan dari proses pergerakan arus elektrik.

"...dan janganlah kamu berputus asa dari rahmat Allah. Sesungguhnya tiada berputus asa dari rahmat Allah melainkan kaum yang kafir."
(Surah Yusuf ayat 87)


Hujan tanpa henti di luar. Membasahi bumi Tuhan. Deraian air yg turun,,hasil dari kondensasi dengan udara sejuk di atas menjadi bukti kekuasaan Yang Maha Mencipta.

Membuka fb sebentar.....rasa nye xingin lagi untuk membuka nya. Tiada sesuatu yg menggembirakan....akan ana deactive fb yg merugikan mse itu..

Menjengah gelap malam.. Tiada satu bintang yg kelihatan.. Semuanya larut dalam gelap. Tiada seorang yang menemani. Sendirian dalam gelap itu, Tapi ana yakin.. dalam kepekatan itu,, ada yg sentiasa menemani.

Malam ini,, seorang anak manja ini terasa ingin menitiskan air mata. Titisan air mata penenang hati. Terkenang akan ana secebis kehidupan. Teringat akan ana suatu destinasi yg diimpikan.

"Ya ALLAH, tidak ada yang mencegah jika Engkau memberi,,dan tidak ada yg memberi jika Engkau mencegah,,tidak ada yang dapat menolak apa yg Engkau takdirkan".

Ana yakin jalan ini yg ditakdirkan utk ana. Suatu jalan yg di takdirkan dengan penuh hikmah. Ana di sini adalah atas kehendak-Nya. Meskipun tidak pernah dilewati akal utk ana di sini. Tetapi hanya Dia yg mengetahui apa yg terbaik untuk setiap hamba-Nya.

"Jadikanlah kehendak-Mu dan bukan kehendak ku dalam setiap bahagian hidupku".

Suatu malam penuh misteri. Mengungkap kesedihan hati. Tidak perlu ditafsir kesedihan itu.

"Ingatlah yg menulis ujian atasmu adalah yg menulis nikmat untukmu"

Ingin ana bersujud di gelap malam ini. Mengungkap semua kesedihan yg bersarang di lubuk hati. Ana perlukan ketabahan hati..meneruskan langkah kaki ini. Langkah di tempat yg ditakdirkan.. Ingin sekali ana untuk kedepan. Melupakan segenap kisah di belakang. Bergerak di atas takdir yg ditentukan-Nya.

"Dunia ini untuk kegembiraan. Akan tetapi kegembiraan itu di bungkus dengan kesusahan dan derita. Dunia adalah jambatan yg tidak kekal untuk di lalui ke negeri baqa"
(Imam As-Shafie)

Di bumi ini ana berpijak.Di sini ana berada. Jalan ini ialah jalan ana.. Tidak mungkin ana berpaling. Jangan biarkan ana mengeluh.

Lebih setahun dahulu pernah diri ini berkata,,di sini bukan tempat ana.. Tetapi kini takdir mengatakan,, inilah tempat ana....dan ana mengetahui....yg di takdirkan itu adalah yg terbaek untuk ana.

#walaupun di bibir terukir senyuman,,kedengaran gelak tawa...hanya ALLAH yg mengetahui,,,betapa ana merindui biology 4.00 di atas kertas ana...


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...