Saturday, July 28, 2012

Spectra Tune Up Test - The Power To Surprise






Okay, semalam aku dah cakap akan update blog ni after aku test drive balik kereta aku tu...
so, siang tadi aku dah pun test drive sejauh 50km and aku rasa kereta aku dah kembali seperti normal.. kecuali allignment mungkin lari sikit.

Memang aku berniat nak test high speed kia aku ni.. so nak tengok hasil tune up dia???



Aku telah memecut lebih 170km sejam dengan "overdrive button". Untuk capai kelajuan 170km/h ni, memang overdrive button dekat bawah gear kereta spectra ni perlu di on.. erkk.. Dia bila tekan tulis Overdrive off.. Function button ni untuk naikkan rpm. Tapi memang minyak jadi mangsanya.. 

Ok.. aku rasa drive shaft dah berfungsi dengan betul. Tak de lagi bunyi pelik.. Kereta pun dah balance walaupun pada kelajuan mencapai 170km/h.. Tapi bila dekat-dekat dengan 180km/h tu, aku dah tak berani nak push lagi  walaupun aku tahu engine Kia ni masih boleh menampung untuk takat kelajuan seterusnya.


HID headlamp pun dah pasang. So,warna nyalaan lampu pun dah berubah.. Sebenarnya bercadang nak pasang LED Daylight.. Tapi cina tu cakap takut leak nanti.. So tak jadi.... Aku rasa cukup dah tune up untuk spectra aku tahun ni.. Kalau total dah lebih MYR4000 dah pun.Masa untuk berjimat pulak. =)










No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...