Sunday, August 22, 2010

UiTM Di Hatiku...

Bismillahirrahmanirrahim.
In the name of Allah, the Most Gracious the Most Merciful..


Kesejukan malam dan renyai air hujan membawa ana merentas waktu. Merentas dimensi masa yang tak mungkin kembali. Terpahat dengan indah sebagai sebuah kenangan. Sebuah nama, sebuah cerita.


Masa sekali lagi menyesatkan ana. Gagal mengikuti frequency masa. Akibat nya, minda ini tertinggal pada sebuah dunia yg telah ditinggalkan. Sepanjang hujung minggu ini, ana ditemani seorang sahabat ana yg berkunjung ke UTP. Sahabat ana,bekas pelajar UTP yg kini berada di UiTM Kampus Seksyen 17 Shah Alam., atau lebih
dikenali sebagai International Education Centre (INTEC). Terbukti ukhwah itu tidak mengenal jarak dan tempat.

Sungguh, ana amat merindui INTEC. Kampus yg telah mengajar ana erti kehidupan, keutuhan ikatan ukhwah, definisi sebuah tawa dan erti sebuah tangis. INTEC UiTM, tempat berlegar-legar nya ana sebelum melangkah ke bumi UTP. Sehingga kini, ana tidak pasti langkahan ke bumi UTP ini adalah atas kerelaan ana atau tidak. Yang pasti, bumi ini yg tertulis untuk ana. Semoga ia tertulis dengan indah.

Setelah berbulan-bulan hidup di UTP, tidak keterlaluan jika ana katakan UiTM tetap di hati. Secara jujurnya, ana jauh merindui kehidupan di INTEC dan sangat2 tidak bersedia untuk meniti hari2 di bumi UTP ini. Sesekali ter
asa suatu kesedihan di hati mengimbau masa lalu.



Tapi, adalah amat pelik jika seseorang disesat
kan oleh masa kan. Walau apa pun yg dihamparkan di hadapan, itulah jalan nya. Jalan yg tersedia. Tersedia dengan penuh hikmah. Semoga langkahan keesokan hari bukan lagi langkahan yg lemah beralunkan penyesalan,, bertemankan kesedihan, tetapi langkahan itu mencipta sebuah detik baru. Mengurai sebuah rahsia. Mencari erti keindahan yg tersirat.





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...