Saturday, July 31, 2010

Kimia Dalam Hidup


Bismillahirrahmanirrahim..

In the name of Allah, the Most Gracious the Most Merciful.



Kimia dalam hidup. Satu rasa tentang kehidupan. Penuh dengan rasa dan rahsia. Perjalanan ke arah satu penghujung,, bermula dari titik permulaan yang lain.

Kadang2 ana rasakan hidup ini sangat mengembirakan, mengukir senyuman, memahat kenangan, mencipta detik kebahagiaan, menuju suatu cahaya yang benderang. Tapi di sebalik dimensi yang lain, ana rasakan hidup ini penuh kesuraman, diiringi alunan kesedihan, bertemankan kesepian, suatu jalan penuh rahsia, suatu lorong tanpa cahaya, suatu pengharapan tanpa penghujung.


Itulah yang ana anggap sebagai kimia dalam hidup. Seribu rasa tentang kehidupan. Rasa yang timbul akibat dari sesuatu. Seperti suatu reaksi antara dua element kimia aktif. Suatu rasa yang sering berubah. Tak ubah seperti methatesis reaction yang sering mengambil tempat. Suatu rasa emosi yang tak stabil. Bayangan kepada element yang mencari elektron menuju kestabilan.

Ana harap reaksi rasa itu mendatangkan kegembiraan, perubahan itu ke arah ketenangan, emosi itu berjaya mencapai kestabilan. Semoga jalan ini bebas dari kesamaran. Semoga didepan wujud destinasi penuh benderang. Semoga rahsia itu terurai dengan indah.


#entry di type sewaktu penulis dalam kesedihan yg tak pasti




2 comments:

  1. hidup ini suatu persamaan kimia yang kelak bakal terurai ketika kita ditemukan pada Dia, Yang Maha PEncipta.

    ReplyDelete
  2. Yup..... suatu persamaan kimia yang akan terurai bila tiba masanya. Hanya Yang Maha Pencipta mengetahui rahsia kehidupan..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...