Thursday, July 15, 2010

Mencari Yang Hilang

Bismillahirrahmanirrahim,,,
In the name of Allah, the Most Gracious the Most Merciful..


Segala puji bagi Allah, dengan izin Nya ana masih lagi bernafas di bumi ini., masih mampu melangkah, masih mampu ketawa, tersenyum, menangis dan masih boleh berfikir.

Sebuah kisah yang tak sempurna. Pencarian tanpa penghujung. Malam ini sungguh menyentuh kalbu ana. Entah kenapa dan mengapa, terasa suatu kerinduan dalam diri ini. Tatkala azan Isyak kedengaran di pelusuk alam, tiba2 mengalir deraian air mata di pipi ini.


Ana melangkah,, melihat kubah masjid, menjengah ke dalam,, Ya Allah..rindu nya ana!!!! Rindu pada suasana ini. Suatu ketenangan menyelinap di hati. Ketenangan yang di cari. Deraian air mata membashi pipi tanpa di sedari. Terima kasih Ya ALLAH kerana telah memberi ana merasai ketenangan ini lagi.


Keluar menjengah langit malam. Dalam kepekatan malam, terlihat satu kerdipan. Ana rindu bintang itu!!. Bintang yang sering kali menemani ana dahulu. Di saat ana bersendirian, di saat tiada siapa untuk di ajak berbicara, di saat hati merasa kesedihan, di saat bibir mengukir senyuman, di saat jiwa tak menentu, di saat berlinangnya air di mata...bintang itulah menjadi teman ana. Menjadi nadi ana di sepanjang kegelapan. Walaupun bintang itu jauh dari tempat ana berpijak, melihat nya terasa begitu mendamaikan.


Ciptaan Tuhan yang Maha Bijaksana. Tersentuh hati ini melihat langit malam. Terdetik rasa2 insaf dalam naluri ini. Setelah sekian lama ana merasa sesuatu yang hilang. Ana mencari ketenangan itu. Ketenangan yang ada pada langit malam. Keinsafan yang wujud dalam laungan azan. Terima kasih Ya ALLAH atas segala nikmat yang telah Engkau berikan pada hambaMU ini.



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...