Monday, July 26, 2010

Wahai Khaliq Ku,,

Bismillahirrahmnirrahim,,
In the name of Allah, the Most Gracious the Most Merciful..


Wahai pencipta hati..
Yang menjadi pelengkap sanubari,
Agar setiap perasaanku tak terkurung rasa ragu denganMu.
Agar setiap pilihanku berlandaskan syariatMu.
Agar setiap detik jantungku hanyalah untuk memuji kebesaranMu.

Wahai pencipta akal.
Yang mengurniakan manusia lebih baik dari lain-lain ciptaanNya.
Agar kami dapt berfikir dan merenung akan kewujudanMu.
Agar kami dapat menidakkan segala yang palsu dan yang mendustakanMu.

Wahai pencipta lidah.
Yang menjadikan manusia fasih untuk berbicara.
Agar kami dapat menyusun huruf-huruf menjadi satu cerita.
Agar kami dapat merengek dan merintih padaMu.
Agar kami dapat menyempurnakan segala tuntutanMu.

Wahai Tuhan yang Esa,
Engkaulah segala-galanya..
aku tahu dan sesungguhnya,
Engkau Maha Mengetahui,
apa yang terdetik dalam sanubari ini..
dalam pemikiran ini..
dalam kegelisahan ini..
dalam diam ini..

Aku malu memohon ampun dari Mu,
kerna aku akan terus melakukan dosa,
walaupun kemaafan sudah ku pinta..
aku hamba yang lalai Ya Allah......maafkan aku..ampuni aku,
pegangi hatiku Ya Allah



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...