Saturday, December 25, 2010

Pemilik Segala Cinta..Hembuskan Kembali Nafas Cinta Itu

Bismillahirahmanirrahim..
In the name of ALLAH,the Most Gracious the Most Merciful...


Setelah seminggu tidak menjengah,,akhirnya kembali ke ABSOLUTELY-IS.. Dengan izin ALLAH,, ana memulakan entry ini....meneruskan pencarian...mengurai seribu rasa..

Entah kenapa.malam ini menerbitkan seribu rindu di hati. Sesuatu yg kurang jelas bermain di kotak fikiran..mengganggu malam yg tenang.. Ana cuba untuk mencari damai di hati..menyelami hati yg gundah-gelana....di manakah damai itu???

".....barang siapa yg dalam duka dan rungsing lalu menyebut 99nama ALLAH,,maka akan dihapuskan kedukaan dan kerungsingan,digantikan dengan kegembiraan"
(sabda Nabi Muhammad s.a.w)

Ya..damai itu wujud dalam 99nama ALLAH yg indah...Asma ul-Husna pendamai hati.,.Terima kasih Ya ALLAH Kau hadirkan kembali kedamaian dlam hati yg berkecamuk ini..

Mengambil naskah al-Quran..hampir menitik air mata ini.. Terasa diri ini telah jauh dari Nya...ingin ku mendekatkan kembali diri kepada Nya..menyelak helaian Kitab Terunggul itu.

"dan apabila kamu membaca Al-Quran,nescaya KAMI adakan antara kamu dan orang2 yg tidak beriman kepada kehidupan akhirat, satu dinding yang tertutup.."
(QS. 17:45)

Sudah lama ana terleka dengas pentas fatamorgana dunia.. Ana rindu akan jalan dakwah itu.. Ingin ana hidup kan kembali cinta itu.. Cinta kepda Pemilik Segala Cinta...

Sungguh malu diri ini..tatkala melihat tanah yg dipijak..mendongak ke langit yg di junjung.... dikelilingi oleh jutaan molekul oksigen..yg disedut hari2...mendengar denyutan nadi..yg berdetak di jantung ini..melihat pemandangan terhampar dihadapan..dengan sinaran cahaya yg tertangkap oleh retina mata.. semuanya dipinjamkan Pencipta kepada diri ini...Mengapa diri ini masih alpa???? Terlupa untuk menzahir kan seribu kesyukuran kepada Nya....

Ingin ana menghidupkan kembali nafas cinta itu..cinta kepda pencipta Langit dan Bumi., Cinta kepada Pencipta Hati..cinta kepda Pencipta Udara yg sentiasa mengelilingi diri.,

"Ya Tuhan ku,,kau tetapkan lah hatiku..supaya sentiasa mencintai MU,,mencintai rasul2 MU..dan mencintai mereka yg berjuang di jalan MU.."

di bawah langit Illahi ini..ana meneruskan perjalanan. Perjalanan yg ana tidak tahu di mana kah penghujung nya. Ingin ana berkongsi. bersama-sama mereka dan kalian melalui jalan ini..meneruskan pengembaraan.. Kembara menuju Illahi..

Tuhanku..bintang2 telah menjelma, mata manusia terlena sudah, ketika semua pintu telah tertutup, tatkala unggas malam sahut-menyahut, dan inilah aku....inilah aku, duduk di hadapan-MU, mengadu cintaku yg selalu terganggu..mengintai kasih di perdu rindu..
~Rabiatul al Adawiyah~


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...