Friday, December 17, 2010

Kerana Air Mata,Ia Terlahir,.

Bismillahirrahmanirrahim..
In the name of ALLAH,the Most Gracious the Most Merciful..



Sudah lama tak menjengah blog ney..Kesibukan yg melanda dunia seorang pelajar. Final exam tinggal 2minggu je lagi..xtaw la dah sedia ke belum..Apa-apa pun..usaha dan tawakal tu pokok yg paling utama. Ana serahkan segalanya pada Yang Mengenggam Takdir..


Melihat kembali post2 terdahulu.....sudah lebih dari setahun usia blog ney..dengan post sebanyak 83...dan kebanyakan yg berkunjung ke blog ini adalah dari Malaysia,Indonesia, Ireland dan USA (statistik nuffnang).

Sebenarnya,,blog ini mula2 terlahir setelah ana menerima satu ujian dalam hidup. Setelah pertama kali ana tersilap langkah dalam membuat keputusan. Setelah berderai air mata ana, sesuatu kekecewaan yg tak mungkin ana perbaiki kembali...kecelaruan yg masih segar dalam ingatan....impak nya jelas terasa sehingga kini..walaupun sudah lebih dari setahun.

Jujur ana katakan, hampir ana berputus asa ketika itu..... Seorang budak yg belum pernah kenal apa itu erti kekecewaan dlam kamus hidupnya telah tersungkur dlam satu perjalanan yg panjang.... Ketika itu,,budak itu menangis keseorangan..tidak berkongsi dengan sesiapa pun.....hanya pada Illahi hati merintih...

Dalam kesedihan yg seolah2 tak berpenghujung itu...budak itu terbaca satu potongan ayat yg jelas maksudnya

"Jika kau berasa lelah dan tidak berdaya dengan usaha yg sepertinya sia2,ALLAH tahu betapa keras engkau telah berusaha.Ketika kau menangis sekian lama dan hatimu masih berasa pedih,ALLAH sudah pun menghitung air matamu".

Dari situ la terlahirnya www.absolutely-is.blogspot.com.... dengan bertemakan keinsafan, kedukaan, kegembiraan, kecelaruan,, perjalananku menyusuri liku kehidupan..

Disini lah tempat ana berbicara dengan hati ana...megubat satu kepiluan. Mencari penawar pada hati yg kian lemah.. Mencari kembali sinar cahaya dalam satu kegelapan. Cuba keluar dari tempat ia terjatuh. Melupakan yg pahit,,,menguatkan sanubari...mencari jawapan kepda satu pencarian.

"Aku tidak yakin pada diriku sendiri,oleh itu hanya pada Mu lah aku bergantung harap, pada Mu lah aku menyerahkan segala pergantungan"...

Di sini..ana mula kan kembali pencarian mencari diri ana..mulakan bicara yg masih dalam lingkungan kefahaman manusia tetapi tidak difahami sepenuhnya.,.mula mengungkap segala monolog....mendekatkan diri pada Penguasa Alam...menginsafi segala kesalahan..belajar dari kesilapan yg dulu..,.kesilapan hati dalam membuat keputusan....walaupun ianya terkesan sehingga ke hari ini,,...dan mungkin hari yg mendatang..

"Ingin ku bersujud kepada Pencipta ku..sujud yg tidak mahu ku angkat wajahku...ampuni aku atas segala kekhilafan ku..ajari aku menerima takdir Mu,.,,bimbingi hatiku dalam membuat keputusan,,temani aku dalam langkahku...jangan kau biarkan aku tersasar.."



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...