Saturday, December 17, 2011

Kehilangan Pelajar Malaysia di Dublin Terjawab - Ariff Alfian Rosli Berkahwin Dengan Teman Lelaki


Pagi2 on internet terkejut jugak baca berita ni.Misteri seorang pelajar Malaysia yang menuntut dalam bidang perubatan di Universiti College Dublin (UCD),Ireland Ariff Alfian Rosli terjawab apabila gambar perkahwinan dengan TEMAN LELAKInya warganegara Ireland, Jonathan di upload di internet.



Ariff Alfian Rosli gagal di hubungi sejak 3tahun lalu. Keluarga pelajar telah 8kali ke Dublin untuk menjejaki Ariff Alfian. Sekali tambang MAS gi Dublin tu dah la lebih MYR10k, 8 kali dah berapa banyak dah duit habis nak cari budak ni je.


Untuk rekod, Ariff Alfian merupakan pelajar tajaan pinjaman boleh ubah PETRONAS ke UK, tetapi setelah selesai A-Level di UK, beliau dihantar menyambung pelajar ke UCD Republik Ireland walaupun tiada pejabat penasihat pelajar PETRONAS di sana. Kat Ireland cuma ada pejabat penasihat pelajar tajaan JPA dengan MARA je. Ariff Alfian juga merupakan ketua pengawas dan tokoh pelajar cemerlang SMK Seksyen 5 Wangsa Maju tahun 2011.





Akibat tindakan pelajar, bapanya Rosli Harun,56, pesara Pegawai Tentera Laut Di Raja Malaysia(TLDM) selaku penjamin berhadapan dengan tuntutan dari pihak PETRONAS sebanyak MYR890 000.

Tak sangka ada juga pelajar malaysia yang bijak pandai ni hanyut sampai macam ni. Apa2 pun perkara ni menjadi iktibar terutama kepada pemegang biasiswa luar negara. Yang buruk itu di jadikan sempadan. Sebagai raktyat Malaysia, sama-sama lah kita doakan semoga Ariff Alfian pulang ke pangkal jalan.




3 comments:

  1. kesian ayah dya tak pasal2 kena bayaq kat petronas, dah la hbes duit nk mencari anaknya tu. haish. dunia akhir zaman mcm2 bnda pelik leh jd

    ReplyDelete
  2. dye 2 bodoh bak ang..bt malu agama negara and scholarship dye je..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...