Saturday, December 10, 2011

Rasa Di Hati

Bismillahirrahmanirahim,,
In the name of ALLAH, the Most Gracious the Most Merciful


Sudah lama tak menconteng di absolutely-is. Sehingga tak bernyawa rasa blog ney. Dalam keadaan hati yang tak menentu, tempat ni la menjadi tempat luahan hati. Sedikit demi sedikit rasa nya entri dalam blog ni dah berubah. Pada asalnya ianya tempat menyatakan kesedihan di hati, kegagalan dan kebuntuan yang di temui, dan tempat mencari kembali satu semangat yang hilang di pertengahan jalan. Lama kelamaan ianya lebih bersifat rawak.

Di malam yang menyaksikan gerhana bulan berlaku ni, aku gagal melepaskan hati dari monolog perasaan. Ya. Memang malam ini fikiran aku melayang tak menentu. Jiwa ku tidak dapat mengecap satu rasa ketenangan, terasa seperti sarang kesedihan dan kegelisahan menyelubungi hati yang tak menentu. Mungkin aku juga kurang mengerti punca nya. Tapi aku yakin ada seseorang di luar sana tahu puncanya.

Hati ini menghadirkan seribu rasa. Seribu rasa yang terus bercampur baur. Ketenangan yang di campur kegelisahan. Kegembiraan yang terpalit sedikit kesedihan. Semua rasa meruntun pada hati yang satu. Ingin sekali aku alirkan nilai2 kesabaran pada hati itu. Membentuk satu jiwa yang tenang dan penuh tawaduk.

Ingin ku ajar hati ini mencari ketenangan melalui zikir kepada Mu. Ingin ku didik jiwa ini menjadi lembut melalui ayat2 Mu. Ingin ku hampar kasih di hati ini hanya kerana Mu, ingin ku satukan seribu rasa itu menjadi sesuatu yg menguatkan jiwa ku.

Ingin ku bersujud ke pada Mu,meruntuhkan dinding2 kesombongan dalam diriku,
Ingin ku alirkan air mata dalam doa ku, agar basah ladang hati yang gersang,

Ya ALLAH pencipta hati ini, hadirkanlah rasa ketenangan dalam setiap getaran hati ini


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...