Tuesday, October 4, 2011

Semester Break - New Hobby..



Masuk minggu ke 4 cuti semester. Hidup tanpa perlu menghafal rumus2, menyiapkan assignment dan memahami buku yang beratus2 muka surat ternyata sangat tenang. Siapa yang tak suka cuti,, betul tak? Mungkin pada sesetengah siswa, cuti yang panjang sangat membosankan..tetapi bagi aku ianya jauh mengembirakan berbanding perkuliahan yang penjang (kemalasan penulis blog terserlah)


sepanjang cuti ini, menghabiskan masa bersama keluarga tercinta,,, berjumpa yang tercinta,, (eh..eh...sapa tu?)..keluar dari kepompong universiti tercinta yang hanya beberapa ekar luasnya,, menjengah kehidupan di luar sana..





Dalam cuti semester ini, aku telah menanam, hobi yang baru.. mula berjinak2 dengan remote control (RC) helikopter....(cettt..hobi macam budak2 je)... helikopter pertama yang berjaya dimiliki ialah SYMA S111G.

S111G keluaran SYMA ini ialah RC heli 3.5ch dengan built in GYRO.. sangat mudah untuk diterbangkan berbanding RC heli 6ch. RC heli ini mampu terbang sehingga 10meter dari kawalan...kepada sesiapa yang berminat untuk berjinak2 dengan permainan ney, aku sangat mengesyorkan model ni sebab ciri double protectionnya membuatkan ianya lebih lasak berbanding model2 lain di pasaran. setakat aku guna ni, rasa-rasanya sebelum mahir aku dah jatuhkan heli ni lebih 20kali,,tetapi masih boleh terbang dengan stabil....tahan tak?? lepas ni boleh lah terbangkan heli 4ch dengan 6ch pulak.. bagi mereka yang merasakan heli RC 6ch ni mudah untuk diterbangkan,,jangkaan itu salah sama sekali. Kalau tak percaya, cuba lah beli satu, tengok berapa kali jatuh...hee


YOUR OWN SPACE IN THE SKY




Sedikit pesanan dari penulis blog, jadikanlah hari ini lebih baik dari hari semalam.. semoga kita sama2 tidak tergolong di kalangan mereka yang rugi. Bagi siswa2 IPTA Malaysia,, selamat menunaikan tanggungjawab anda...=)




2 comments:

  1. asal lain macam jer rambut ko gmbr 1st tu...aku khuatir khuatir

    ReplyDelete
  2. tu rambut aq stelah di potong pendek..aq skrg penganggur berdisiplin..haha

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...