Wednesday, October 26, 2011

Game Review - Pro Evolution Soccer 2012

Kali pertama membuat review untuk game. Game yg di pilih - Pro Evolution Soccer (PES 2012). Game football keluaran konami yang tidak asing lagi terutama bagi gamers asia. Kalau di euro, fifa jauh lebih popular.

Aku try game ni dalam platform PS3 dan juga PC tapi aku lagi berminat buat review untuk platform PC. Menggunakan ASUS Republic of Gamers G74SX, aku rasa tak de masalah untuk run game ni pada spec yg maksimum.


Lepas aku try, bagi aku KONAMI telah membuat beberapa kesilapan dalam PES2012. Memang gameplay PES2012 lebih realistik dari versi terdahulu,tapi malangnya tak disokong oleh grafik yang berkualiti. Kualiti grafik PES2012 bagi aku sekadar memuaskan, tidak banyak perubahan dari versi terdahulu, atau mungkin lebih rendah dari keluaran 2010. Untuk game yang lahir pada 2011-2012, ianya agak mengecewakan.


Kesungguhan KONAMI untuk membawa PES ke arah lebih realistik harus di puji dengan beberapa gesture baru oleh pemain dapat di lihat. Suatu penambahbaikan, tapi kesilapan yang sama masih lagi di lakukan dala
m pengawalan "power gauge" seperti PES2011 yang mernerima kritikan hebat. Suatu lagi kesilapan besar dapat di lihat apabila bermain dengan menekan button "run" secara konsisten, player yang di kawal mungkin akan tiba2 berhenti berlari untuk seketika. Kesilapan ini di akui KONAMI, n kalau tak silap, mereka akan fix error ni dan mereleasekan 1 update dalam bulan november. So kita tunggu je.





Apapapun, bagi aku overall game genre sukan bola sepak ney agak memuaskan. Terdapat banyak kekurangan yang harus di baiki untuk versi akan datang. Berbaloi untuk MYR12 versi cetak rompak, dan sesuatu yang kekurangan value of money utk MYR142 versi original.

Personal rating - 3.8/5.0








2 comments:

  1. hek eleh...bkn gamerz bola nak tulis review sal game bola ke???hahahahahah

    ReplyDelete
  2. oii dak kat ats tu... aq sume game lyan.... mlas je nk kecoh2 kat owg....ppp

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...