Sunday, November 20, 2011

Galaxy Note - Reflect Your Desires



Mesti ramai yang dah tahu and try smartphone terbaru samsung ni kan. Galaxy note. Mula-mula tgok rasa konfius pulak gadjet ni dalam kategori tablet ke smartphone. Apa tak nye, skrin HD super AMOLED yang pertama dihasilkan sebesar 5.3 inches. Size terbesar untuk smartphone. Bila genggam gadjet ni, rasa macam pelik je. Kalau letak dalam poket seluar jeans yg ketat tu rasa sgt2 tak selesa, tp nasib baik galaxy note ni nipis je. Lama-lama ok la kot.

Menggunakan platform android 2.3 Gingerbread 1.4GHz pemprosesan dwi-teras, sikit pun tak jadi masalah bagi galaxy note untuk run pelbagai application dalam satu masa. Application boleh di aktifkan dalam masa 0.2-o.3 saat. Laju tak?? tapi ni bukan yang terhebat dalam dunia smartphone kini...HTC sensation xe masih lagi yang terpantas dengan 1.5GHz.

Kalau tengok dari kamera 8mp mahupun kualiti audio yang di hasilkan, mungkin kualiti galaxy note sudah banyak ada pada smartphone2 yg lain. Tapi ada yang sangat special pada galaxy note ni - stylus Smart pen (S-pen). Waktu gune S-pen ni dekat skrin sebesar 5.3inchi tu, serius rasa macam tulis dekat notepad. Rasa dan hasil nya sama dengan menggunakan pen carrera rm1.50 yang cepat habis dakwat tu dkat atas memo pad. Siap boleh sketch2 lagi. Kalau tak percaya. boleh la beli galaxy note ni, pastu skecth la puas-puas dekat skrin dia. Kalau handwriting korang lawa macam handwriting awek-awek yang cun tu (boley percaye ke handwriting awek yg cun tu lawa?),, lawa la jadi hasil yang korang dapat lihat dekat skrin tu,,, tapi kalau tulisan korang buruk macam tulisan aku,, insyaALLAH korang boleh baca jugak apa korang tulis dekat skrin tu selepas bersusah payah merenung..haha




Keunikan S-pen ni diperkuat lagi dengan S-memo, built in software pada smartphone ni. Untuk mereka yang suka mencatat, memang sesuai sangat la.. Nak hantar email pun boleh guna handwriting sendiri je.. Tapi perlu diingatkan sekali lagi ye... pastikan handwriting korang tu mestilah tersangat2 lawa...

Kalau ada sesiapa nak beli smartphone ni, adalah di syorkan untuk menggunakan bersama dengan smarphone plan mana-mana telco. Takpun pastikan kawasan kediaman anda or universiti2 ataupun office2 yang anda duduk tu ada wifi yang laju sebab galaxy note mampu menyokong HSDPA sehingga 21 Mbps!! tapi malangnya, tak taw nak duduk dekat mana dalam malaysia yang boleh dapat internet laju macam tu....gadjet2 semua dah maju n hebat2, tapi bila lah provider internet kat negara ni nak upgrade kan. Kalau kat universiti tu,, pihak universiti jangan la kedekot sangat sampai amek plan wifi yang murah.. Lembap taw x!!

ok..in a nutshell, galaxy note is one of the brilliant choice to those who want the high end exclusive smartphone...(pehal tibe2 kuar bhasa orang putih lak ni)... Galaxy note merupakan smartphone yg berbaloi-baloi.. Ciri nya sangat unik dan tak ada pada smartphone lain setakat ni. Gadjet yang dijamin oleh samsung malaysia selama setahun ni boleh di dapati pada harga MYR2299..
#Kalau nasib baik dapat lah free skrin protector 8ringgit tu ye dengan satu phone case....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...