Saturday, November 5, 2011

Dunia Kini - Pensyarah Rogol Pelajar?

Bismillahirrahmanirrahim.
In the name of ALLAH the Most Gracious the Most Merciful..


Kalau ada sesiapa baca surat khabar Metro 2hari lepas, mesti jumpa tajuk ni. Sebenarnya dah lali dah baca masalah-masalah kriminal yang berlaku sama ada di dalam mahupun luar negara. Manusia sekarang otak asyik fikir nak buat jenayah je..

Kes pensyarah rogol pelajar ni dah di laporkan dua kali dari dua institusi pengajian tinggi yang berbeza. Kes yang berlaku pada dua hari lepas dilaporkan di sebuah kolej swasta di Cheras, yang satu lagi pulak dilaporkan minggu lepas, berlaku di sebuah IPTA di lembah Klang. IPTA di lembah klang? Ok... IPTA ni merupakan IPTA yang ternama dan dalam kelas tersendiri. Macam mana lah lecturer yg bodoh ni boleh sesat kat IPTA ternama macam tu.

Apa yang aku nak highlight kat sini bukan pasal kes jenayah yg memang berlaku hari2, tapi pasal betapa runtuhnya nilai-nilai kemanusiaan dalam masyarakat. Macam dunia ni dah tak selamat kan? Tu belom masuk lagi masalah perhimpunan besar-besaran yang ingin diadakan oleh golongan songsang(homoseksual)... Uishh..macam2 masalah sekarang,,dunia2

#kepada siswi2 di luar sana,, memandangkan lecturer anda mungkin tidak boleh dipercayai, kalau nak jumpa lecturer tu ajak lah kawan ye..=)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...