Sunday, April 8, 2012

Week 12

Bismillahirrahmanirrahim,
In the name of ALLAH the Most Gracious the Most Merciful


Sehari suntuk menghabiskan masa mengadap projek dan cuba untuk men 'figure out' cara nak jawab,, padahal tak banyak soalan pun. Lama kan? Tak tawu la soalan tu susah atau aku ney yang masih tak bnyak input yang tersimpan kat memori.. Terpaksa rujuk balik note dan mencari-cari dalam buku..
Rasa malas sangat nak sambung buat kerje.. Malas...penat,,mood tak sampai,, mula rasa rindu kat rumah,,, semua rasa tu di blend kan dengan sempurna menjadi satu. 

Minggu depan bermula perkuliahan minggu ke 12 untuk sem ni... Erkk..dah minggu ke 12 dah?? Mean dah nak final exam.. Dengan markah test yang ke laut.. Tak apa la..Just try the best... Macam tu lah tiap2 sem.. Awal2 cakap nak try supaya sem ni lagi baik dari sebelum nye...tapi tetap lebih kurang je...haha..

Apa yang aku nak point out kat sini bukan pasal final yang makin dekat... Tapi pasal sikap manusia... Mungkin bukan semua manusia tapi kebanyakkan.. Kita semua mengharapkan hari ini lebih baik dari hari semalam dan begitu lah seterusnya.. Terselit dekat doa kita... Tapi pernah tak terfikir apa yang kita lakukan untuk jadi lebih baik dari sebelumnya... Apa yang kita lakukan?? Hari-hari kita adalah sama atau hampir sama.. Terus-menerus melakukan benda yang sama... Lebih baik dari semalam ke tu??

Begitu lah lumrah manusia.. Sukar untuk berganjak dari tempat asal.Begitu mudah terleka.. Hanya gemar berkata tapi tidak merealisasi.. Azam tinggi menggunung tapi sayang tak sama dengan usaha yang di lakukan...

Pucuk pangkalnya ada pada diri... Kita yang pilih sama ada hari ini kita akan menjadi lebih baik atau sebaliknya =)


“ ..Barangsiapa yang hari ini lebih baik daripada hari semalam, maka beruntunglah dia, Tetapi jika hari ini lebih buruk dari hari semalam, maka celakalah dia, dan rugilah bagi dirinya jika hari ini masih sama dengan hari semalam...”







No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...